czwartek, 24 lipca 2014

Pogaduchy 1

M: Recenzje i recenzje, w koło Macieju. Może po prostu... pogadamy? 

A: Gadajmy! To co tam ostatnio u Ciebie kulturalnego na tapecie?

M: "Korowód cieni", a chwilę wcześniej "Myszy i koty". Ale nie polecam. A co u Ciebie? 

A: Książkowo ostatnio też nie mogę trafić na coś, co by mnie porwało - wcześniej "Ona" i "Koniec jest moim początkiem", a teraz "Gra Endera". Najdziwniejsze, że to ostatnie to sci-fi, za którym nie przepadam, a czyta się całkiem całkiem...

M: Nie można mieć uprzedzeń! 

A: To nie uprzedzenia, po prostu wcześniej próbowałam się w takie kosmiczne klimaty wciągać i zupełnie mi nie leżało, a teraz może nadszedł dla nich dobry czas.

M: Ale do wszystkiego trzeba podchodzić indywidualnie. I do ludzi i do książek. Tak myślę. 

A: No wiadomo. Gatunek gatunkiem, ale we wszystkim można znaleźć coś ciekawego. To może jednak sięgniesz po jakieś baśniowe fantasy?

M: O kurde. To się wkopałam. Yyyy... coś konkretnego proponujesz? 

A: Hmmm, pierwsze co mi przyszło na myśl to mój ukochany "Władca pierścieni", ale właściwie rozumiem, że może być ciężko się w niego wgryźć. Obiecuję przekopać biblioteczkę i znaleźć coś ciekawego!

M: Może bez takiej klasyki? Jesteśmy słabe w klasykach, to już ustaliłyśmy. Poza tym trzeba mówić o tym, co niedocenione albo niezauważone. 

A: Okej. Przyszło mi do głowy coś, co może nie jest typową fantastyką, ale na pewno ma magiczny klimat. Ciekawe, czy dałabyś się porwać Zafonowi i jego np "Cieniowi wiatru"...

M: Ale to też światowy bestseller, przynajmniej tak podpowiadają internety. Zresztą w kolejce do czytania stoi kilka książek. Niesamowite, prawda? Teraz małymi kroczkami rozpoczynam "Zamach", Teda Bella. Główny bohater uwiódł mnie od pierwszych linijek, więc powinno być dobrze. 

A: Niby tak, ale myślę, że naprawdę warto po niego sięgnąć. Moja kolejka książek do czytania ma już swoją półkę, na której ledwo się mieści... A co u Ciebie słychać?

M: "W upale i kurzu", "Spojrzenia", "Kubuś Fatalista i jego brat", "Sklepy cynamonowe" (tak, nie przeczytałam!) i "Biały kieł"! 

A: (Pytałam teraz o muzykę, ale ok:D)

M: Ale ja jestem blondynką :D

cdn...


0 komentarze:

Prześlij komentarz